Alweer op de helft.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mireille Stronks - WaarBenJij.nu Alweer op de helft.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mireille Stronks - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft..

Blijf op de hoogte en volg Mireille

15 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

En zo zit ik alweer op de helft van mijn grote avontuur hier.. het vliegt echt voorbij.

In mijn vorige verslag had ik het over de dans die we in Havana hebben gedaan. Dit is erg goed
gegaan. Iedereen was razend enthousiast en onze leraren stonden te kijken met een grote glimlach.
Dit was echt top!

Vrijdag hebben we rustig aan gedaan. 's avonds lekker op het terras bij 't vat wat gedronken.

Zaterdag was het niet zon mooi weer maar toch prima vermaakt. Ik heb eerst met Anouk bijgekletst
via skype, was erg gezellig. We zijn daarna met een aantal naar de palmentuin gegaan. Hier lekker
gelunched en gechilld. Toen door naar de hermitage mall waar we hebben gewinkeld en gegeten bij
de Subway. Toen we terug kwamen zijn we met zen allen gezellig bij elkaar gaan zitten. Opeens viel
de stroom uit en was het lekker donker overal. We hebben een kaars in het midden neergezet en
dit was erg gezellig. Zo gezellig dat we de lampen weer uit hebben gedaan toen de stroom het weer
deed. Die avond wel vroeg naar bed gegaan omdat we zondag vroeg vertrokken naar Brownsberg. De
busrit ging goed, tot we bij de zandweg kwamen, het laatste stukje voor we er waren. Dit was 1 grote
hobbel/glij weg. Doordat het veel had geregend was het glad en voelde je de achterkant van de bus
telkens wegglijden. Niet heel fijn als er links of rechts een diepe afgrond is. De terugweg moesten we
opeens allemaal aan de rechterkant gaan zitten, anders zou de bus kantelen en naar beneden glijden
(dit werd ons verteld met een glimlach, alsof het doodnormaal was). Ik vond het doodeng en was
dan ook kotsmisselijk. Maar het was het allemaal waard, want wat was het mooi! Toen we boven
waren hadden we een prachtig uitzicht over het Brokopondomeer. Hier een paar foto's gemaakt en
toen naar beneden gewandeld naar de Ireneval. Onderweg zagen we allerlei dieren, salamanders,
groene gifkikkers, spinnen (tarantula zat in zijn hol en wilde er niet uit), veel mooie vlinders en we
hoorden erg veel vogels. Deze zagen we niet tussen alle bomen door. Het was er prachtig wandelen.
Doordat het zo glad was gleed ik wel vaak weg, maar ik ben niet gevallen. Toen we eindelijk beneden
waren zagen we de prachtige waterval. Hier hebben we heerlijk onder gestaan en afgekoeld. Het was
heerlijk! Toen weer terug naar boven, dit ging een stuk makkelijker. Ik denk dat we de heenweg 2 uur
hebben gelopen en de terugweg 1,5 uur. Maar het kan ook heel anders zijn;) Het was in ieder geval
prachtig!

Toen we boven waren zagen we nog een paar brulapen heen en weer slingeren! Ik had hele grote
apen verwacht, maar ze waren juist heel klein. Nog even gegeten en weer naar huis. Het was een
prachtige dag maar wel vermoeiend.

Maandag, dinsdag en woensdag weer stage. Maandag en dinsdag moest mijn mentor invallen in
klas 1, ik was dus de hele dag lekker alleen. Heerlijk!:) Dat bevalt me echt goed, ik kan dan heerlijk
mijn eigen ding doen! Dinsdag kwamen ook nog 2 begeleiders vanuit Nederland naar een les van mij
kijken. Zij waren, net als de directrice en mijn mentor, zeer tevreden over mij. Ik was een echte juf!
Super om te horen natuurlijk:)

Verder deze week niet veel bijzonders gedaan. Dinsdag naar de bioscoop geweest. Even lekker een
filmpje kijken. Maandag en woensdag hiphoples, dit ging weer lekker! Vanavond salsales, we mogen

afdansen en krijgen dan een diploma. Oh zo spannend haha, not! Verder veel voor school gedaan
deze week. Als ik wil afstuderen dit jaar zal ik toch moeten.. verstandig he;) haha !

Zondag gaan voor een paar dagen het binnenland in. Zondag tot vrijdag gaan we naar Pikin slee, om
daar een school te bezoeken. We blijven daar ook overnachten. Als we vrijdag weerkomen kunnen
we heel even bijkomen en dan gaan we zaterdag tot maandag naar Galibi, schildpaddeneiland. Ik heb
er super veel zin in! Na deze 2 dingen zal ik jullie laten weten hoe het was!

Ik ga nu ook weer verder voor school. Tot over ander halve week, dan zal ik alles vertellen!

Heel veel lieve, warme groetjes uit Paramaribo!

Als de zon er weer is, zal ik jullie ook een beetje zon sturen. Kunnen jullie goed gebruiken hoor ik al
wel!
Xx Mireille

  • 17 Maart 2013 - 17:19

    Bennie En José:

    hallo Mireille, wat een mooi verhaal weer en wat beleef je veel, eigenlijk te veel in zo'n korte tijd.
    Geweldig, en wat die zon betreft, doe je best om wat stralen hier naar toe te sturen, hebben we onderhand allemaal zin in. Groetjes en nog een fijne tijd. liefs Bennie en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mireille

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 8644

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 01 Mei 2013

3 maanden stage in het buitenland

Landen bezocht: