Al meer dan een maand in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mireille Stronks - WaarBenJij.nu Al meer dan een maand in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mireille Stronks - WaarBenJij.nu

Al meer dan een maand in Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Mireille

07 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

En zo is het alweer bijna 3 weken geleden dat ik er wat heb opgezet.

In mijn vorige verslag vertelde ik dat we een trip gingen maken. Zaterdagochtend vertrokken we om half 7 en om 8 uur kwamen we aan bij Berg en dal. Hier gingen we met een kabelbaan. Dit bestond uit korte stukken kabelbaan met tussendoor platvormen waarop je even moest wachten. We gingen door de bossen heen en het hoogtepunt was toen we over de Surinamerivier vlogen. Het was echt een super gave ervaring! Na Berg en dal doorgereden naar Danta Bai. Hier hebben we onze hangmat opgehangen en lekker gegeten. Na het eten gingen we raften, ook gaaf om een keer te doen! Na het raften lekker gegeten, drank spelletje gedaan, gedanst en voor het eerst slapen in mijn hangmat. We hadden in ons huisje ook een huisdier, en wat voor 1. Een tarantula genaamd Andre, dan klinkt het wat minder eng. Alleen toen we naar bed gingen was hij weg. De mensen thuis weten dat ik normaal geen oog dicht zou doen, maar nu dacht ik alleen, Andre weg, oke slaap lekker. Haha ik leer het wel! Maar mijn hangmat lag heerlijk. Toen ik wakker werd en naar rechts keek, keek ik over de rivier heen. Super mooi wakker worden. Na nog even lekker in de zon te hebben gelegen zijn we vertrokken naar Stone Eiland. Hier zijn we in 2 boten gaan vissen naar piranha's. Onze boot had pech, we hebben echt niks gevangen. De andere boot had meer geluk. Na het vissen werden de piranha's en de andere vissen die we gevangen hadden meteen klaargemaakt en konden we het proeven. Dit was best lekker.
Toen we terug waren was iedereen kapot maar we wilden nog even een leuke afsluiter aan het weekend geven, dus zijn we nog even lekker wezen stappen bij Touche!

Daarna weer een normale week met stage, salsales en hiphoples. Op stage gaat het goed. Ik geef soms hele dagen les en soms is mijn mentor er niet. Ik kan dan echt mijn eigen ding doen en dat bevalt me goed! Met salsales gaat het goed, volgende week vrijdag kunnen we ons eerste diploma krijgen. Met de hiphop les gaat het ook goed, dit is echt super leuk en we hebben al veel geleerd. Vanavond gaan we in Havana een dansje laten zien, dit moeten we dan zelf starten en als we klaar zijn komen onze 2 leraren (ze zijn niet veel ouder dan wij maar ik weet geen andere naam voor ze zo snel) en doen we samen ook nog een dansje! Super vet, ben heel benieuwd hoe het gaat!

Afgelopen zaterdag zijn we naar cola kreek geweest. Het water is echt super donker, haast zwart. Als je er in zit is het water alleen meer oranje. Je armen lijken oranje en mijn bikini was niet meer rood met wit haha. Hier hebben we heerlijk gezwommen en gelegen.

Zondag zijn we naar Fort zeelandia geweest, hier hebben we een rondleiding gekregen. Het was alleen zo warm dat ik me niet kon concentreren.. Dus na de rondleiding maar gauw op een terrasje zitten. Lekker een biertje gedronken en kei hard verbrand, mede dankzij Jelmer die gewoon zonnebrand mee had (en bedant Jelmer) haha. Maar dit was leuk.

Verder gaan we wel eens uit eten, lekker stappen maar ook lekker op een terrasje zitten. En voor de mensen die zich afvragen of ik ook nog wat voor school doe, ja zeker mensen! Daar ga ik zo ook weer mee verder haha!

Verder heb ik nu mijn eigen kamer. Ik zit nu weer op nummer 23, waar ik de eerste week ook zat. Ik heb een badkamer die ik moet delen met Dianne, dus dat is wel heel fijn!

Volgens mij was dit het wel.. Ik vind het leuk om zoveel reacties te krijgen van jullie! Dan weet ik dat jullie toch een beetje aan me denken!;)

Tot de volgende keer.

Heel veel liefs uit het warme en zonnige Paramaribo

  • 07 Maart 2013 - 18:55

    Elles:

    Hee meisje!

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat!
    De trip van berg en dal is goed bevallen? Klinkt allemaal super om een keer te zienmaar dat je durfde te slapen! Haha doe het je niet na!

    Je wilde het dansen op een filmpje zetten?.. Dan kunnen wij ook even kijken hoe het gaat!
    Kunnen we miss ook nog wel wat van leren haha

    Fijn dat het goed gaat met stage! En dat je je draai.hebt.gevondenHaha zou denk ook meer.genieten dan opdrachten maken haha

    Spreek je snel weer! Heeel veel plezier met de volgende 'activiteiten'


    Kusjes

  • 07 Maart 2013 - 21:54

    Familie Diepenbroek:

    Hey meid! Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je geniet! Naast je leuke stage ook veel ondernemen, een supertijd volgens mij. Vind het dapper van je dat je kon slapen toen André weg 'leek' te zijn... brrrrr!!
    Hier gaat alles prima! De groetjes van Roy en mij en een knuffel van Fien & Tim! We houden je blog en facebook in de gaten! Liefs ons

  • 07 Maart 2013 - 23:29

    José:

    ha die Mireille, alweer ruim een maand weg, wat snel gaan de weken en wat onderneem je veel. Heel veel leuke dingen en natuurlijk ook nog de stagedagen. Fijn dat het goed gaat, geniet ervan en we lezen wel weer hoe het gaat. groetjes Bennie en José (heel erg bedankt voor je kaart)

  • 08 Maart 2013 - 10:47

    Jose Ten Bras:

    Hallo Mireille,
    Wij hebben deze week ook weer eens de graden met twee getallen gehad en het was zo lekker om weer eens buiten te zitten en dan een heel klein beetje rood worden.Wat maak je veel mee .Blijf vooral genieten en tot mails.Groetjes Henk en Jose

  • 10 Maart 2013 - 15:55

    Margo:

    Nou Mireille als je zo doorgaat kun je naast de gewone lessen op school ook danslessen gaan geven in Nederland. Wat wordt er ontzettend veel georganiseerd voor jullie. Helemaal te gek. Groot gelijk dat je aan zoveel mogelijk dingen meedoet. Geniet nog van de weken die je er nog bent. Groetjes ome Rudie, tante Margo, Bas en Lisa

  • 13 Maart 2013 - 21:41

    Rob:

    He Mireille.
    Ik had van het weekend Martijn aan de telefoon en die vertelde dat je op "waar ben je nu" zit en dat ik zo al je belevenissen kan volgen. Heerlijk zo op de hoogte te blijven. En het is natuurlijk ook grappig dat ik een aantal van de plekken waar je bent zelf ken. Wat een geweldige tijd heb je daar. Geniet er maar lekker van. Ook super dat je stage zo goed bevalt. Zoals gezegd geniet van deze ervaring en als je weer terug bent (hopelijk duurt dat nog lekker lang) wil ik het hele verhaal natuurlijk horen. Ook net op FB weer je nieuwste foto's bekeken. Super wat je allemaal beleeft.
    Zoals gezegd geniet. Lieve groeten uit het koude Nederland. XRobX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mireille

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 8650

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 01 Mei 2013

3 maanden stage in het buitenland

Landen bezocht: