Holi Phagwa, skydiven en de wandelmars! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mireille Stronks - WaarBenJij.nu Holi Phagwa, skydiven en de wandelmars! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mireille Stronks - WaarBenJij.nu

Holi Phagwa, skydiven en de wandelmars!

Blijf op de hoogte en volg Mireille

05 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Het is alweer een poosje geleden dat ik er iets heb opgezet.
Ik heb nu vakantie tot 15 april dus dat is wel erg lekker.

Vorige week woensdag, 27 maart, was het Holi Phagwa. Dit is het poederfeest, waarbij iedereen de hele dag met poeder loopt te strooien. We gingen er met een grote groep in het wit heen, binnen 5 minuten hadden we mooi gekleurde kleren. Het was een talkpoeder waar een kleur in zat. Het was heel zacht voor je huid maar vooral de kleur roze was er moeilijk af te krijgen. Het feest was eerst in de Palmentuin en daarna op het onafhankelijkheidsplein. Met muziek en drinken erbij, ik had een festival gevoel. Het was erg leuk!

Het weekend daarna hadden we het rustig. We hebben een dagje gezwommen bij zin, daar is een zwembad, een dagje lekker in de tuin gelegen en zaterdag avond lekker wezen stappen bij Zsa Zsa Zsu. Ik vond het hier erg gezellig! Heerlijk gedanst en drankjes gedronken.
Zondag zijn we met Eline, Tine, Kim, Florien, Jelmer en ik naar Peperpost gefietst. Peperpot is een oude plantage wat wel leuk moet zijn om te zien. Met een bootje naar de overkant van de rivier en toen fietsen naar Peperpot. Dit was alleen dicht, helaas. We hebben gekeken of het natuurpark wel open was, maar ook deze was dicht. We hadden gedacht dat het met Pasen misschien wel open zou zijn, maar niet dus. Maar ondanks dat, was het erg gezellig! We zijn de brug nog aan op gefietst, dit was erg zwaar en ik heb denk ik 3 kwart gefietst en een kwart gelopen:p haha!
Maandag avond gezellig naar de film met een heel aantal! Was leuk

Woensdag was een dag om nooit te vergeten! We zijn wezen skydiven. We zijn om half 9 weggegaan richting de tijger kreek in Saramacca. Dit was ongeveer een uur rijden. Toen we daar waren hebben we even gepraat met de mannen met wie we zouden gaan springen. Dit waren mensen uit Rotterdam die de hele wereld afreizen en zon 2 keer per jaar naar Suriname komen om te skydiven met mensen. Dianne en ik werden meteen in een tuigje gehesen en er werd ons kort wat verteld. Toen het vliegtuig kwam moesten we er direct in, de motor was dan nog warm. Op 1 km hoogte sprong de majoor eruit. Hij springt alleen maar leert het nog. Hij keek best angstig, het leek net of hij er geen plezier in had. Toen ging Dianne die ook angstig keek.. en toen was het mijn beurt! Ik moest met mijn benen uit het vliegtuig, mijn voeten tegen de onderkant zetten, mijn tuig vasthouden en met mijn hoofd op de man zijn schouder. En toen gingen we.. WOW, wat was dat gaaf! Het is zo moeilijk te beschrijven. Maar het gevoel dat je zo zweeft in de lucht.. echt zo vet! We hebben een vrije val gemaakt van ongeveer 20 seconden, we waren echt boven de wolken. Het was zo gaaf! Links en rechts waren wolken, onder mij zag je het land. Dit was zo vet! Daarna ging de parachute open en zijn we heel rustig naar beneden gegaan. Wat een uitzicht, wat gaaf!! De landing ging heel rustig, ik moest mijn benen omhoog doen en toen zaten we allebei op het gras.
Wat een ervaring, ik zal het zo nog een keer doen! GEWELDIG!!!

Van het springen kregen we een enorme adrenaline kick, je lichaam maakt dan een stofje aan waardoor je een enorme kick krijgt en je enorm vrolijk wordt. Daarna als dat stofje is uitgewerkt wordt je heel moe.. dit heb ik gemerkt. Ik heb de hele terugweg in de auto geslapen. Toen we thuis waren hebben we even snel wat gegeten en toen moesten we door naar de wandelmars. Dit is een avondvierdaagse waarbij de mensen enthousiaster zijn, er veel met dans en muziek wordt gedaan en de mensen er super mooi uit zien (de meeste dan). Wij liepen mee met D & T dansschool. Dit is de hiphop school waar ik hiphop heb gevolgd. We moesten in 2 rijen lopen en deden tussendoor dansjes. Ook stopten we soms om een dansje voor de mensen te doen. Er waren ook jongens mee die salto’s en flik flaks deden. Ze sprongen ook over 6 meiden heen terwijl ze een salto deden. Erg gaaf. Er waren onderweg hot spots, daar moet je goed je best doen want daar kun je extra punten verdienen. De groep met de meeste punten krijgt een beker. Hier hebben we ook gedanst en mensen gingen helemaal uit hun dak. Het was 13 kilometer en we hebben er 6 uur over gelopen. Echt veel te lang. Wie liepen achter een groep oude mensen te slenteren.. waardeloos. Verder was het wel leuk!

Gister heb ik niet meer meegelopen. ’s Avonds uit eten geweest bij het pannenkoekenhuisje, daarna thuis wat gedronken en gekletst en toen door naar Havana. Toen ik naar bed ging waren Martijn en mijn vriendinnen al wakker.. zo gek!

Vanavond afscheidsetentje van Lieselot en daarna drankje doen met iedereen en afscheid nemen van Lieselot en Petra, zij gaan morgen alweer naar huis.. Dan morgen naar Bigipan en Nickerie. We gaan met een groep van 20 mensen dus dat wordt vast erg gezellig! In mijn volgende verslag zal ik beschrijven wat we daar hebben gedaan!
En maandag komt Martijn al hier! Erg veel zin in om hem weer te zien en hem alles te laten zien hier! De tijd gaat zo snel.. maandag ben ik hier nog maar 3 weken en dan ga ik alweer naar huis. Nog 3 weken volop genieten!

Tot de volgende keer!
Hopelijk hebben jullie de zon en warmte al een beetje gekregen, ik zal nog meer sturen!

Heel veel lieve groetjes vanuit een geweldig Paramaribo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mireille

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 8642

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 01 Mei 2013

3 maanden stage in het buitenland

Landen bezocht: